Som una organització sense ànim de lucre per a professionals de coaching que acompanyem en català.

info@coaches.cat

Emprenedoria i coaching

Que el mercat laboral ha canviat és una realitat objectiva, comprovada i més després del que hem viscut i seguim vivint a causa de la pandèmia del Covid-19.

La transformació digital ha arribat per quedar-se, és un fenomen global i irreversible que està generant “noves regles de joc” per a la nostra vida personal i laboral, a un ritme i amb una velocitat que no té precedents a la nostra història propera.

Això implica que ja no només nosaltres com a persones hem d’adaptar-nos a aquest canvi, sinó que també les empreses han patit aquesta transformació tan veloç, i han hagut de adaptar-se re organitzar-se, internacionalitzar-se, per poder continuar sent competitius de manera urgent, amb la màxima rapidesa i el poc temps amb què comptaven per a aquest gran canvi.

Això ha estat possible gràcies als recursos que han destinat les organitzacions i com no als grans professionals de diferents àrees i departaments que han sabut mirar i afrontar aquests canvis amb perspectiva, sense pors, avançant-se un pas per endavant en la mesura que les circumstàncies li ho permetia, posant a sobre la taula l’excel·lència, el compromís, el talent, els valors, la responsabilitat i per descomptat la creativitat.

Aquest nou paradigma ens diu que la feina no ens vindrà donada per altres, més aviat som nosaltres els que creem noves oportunitats laborals mitjançant la creació de projectes, models de negoci, etc.

I per adaptar-nos a aquest nou paradigma laboral, tots acabarem sent emprenedors en la mesura que serem els únics responsables del nostre propi futur laboral.

Treballis en el teu negoci o dins d’altres organitzacions, hauràs de saber del teu producte o del teu servei, saber diferenciar-te, aportar valor, ser un expert en la teva feina, ser excel·lent en una àrea de coneixement. Actualitzar-te. Estar molt ben format i acreditat. Viure en aprenentatge continu.

Hem de ser persistents, insistents i no llençar la tovallola perquè tinguem por o no sapiguer per on començar, hem de tenir una actitud proactiva és la nostra responsabilitat a l’hora de voler emprendre, a més si no ho intentem per por de fracassar com podem saber si ho haurem aconseguit.

Fa poc vaig sentir alguna cosa a algú que em va agradar i fins i tot em va treure un mig somriure perquè d’alguna manera em sento identificada i era el següent;

Allò que no fas per por o et resisteixes a fer el pas és perquè veritablement l’estimes tant que tems perdre’l si passes a l’acció.

I aquí s’obre un debat, que si et sembla ho deixem per a un altre article.

I després de tota aquesta reflexió, jo et pregunto:

¿Creus que el coaching et pot ajudar amb la teva emprenedoria, amb el teu somni laboral, empresarial?

Doncs la resposta és sí, afirmativa. Ara t’explico com i de quina manera:

• A través del coaching especialitzat i dirigit a emprenedors/es poden;
  • Identificar els teus objectius mitjançant el descobriment dels teus propis valors.
  • Alineant els teus objectius amb els teus valors més profunds augmentaran les probabilitats del teu èxit.
  • Podràs definir les teves idees, les metes, la visió personal i la visió del teu projecte laboral.
  • Descobriràs i aprofitaràs els teus talents, desenvoluparàs habilitats, potenciant les teves fortaleses i transformant les teves creences limitants en creences potenciadores.
  • Eliminaràs temors, pors, barreres, bloquejos.
  • Donaràs el salt definitiu a emprendre. Duràs a terme les teves idees empresarials.
  • Afrontaràs reptes i superaràs obstacles. Augmentarà la teva confiança. Augmentarà la capacitat d’adaptació al canvi.
  • Tindràs una actitud positiva que t’ajudarà a enquadrar les situacions menys favorables.
  • Aprendràs a gestionar les teves emocions i conviure en situacions d’incertesa.
  • T’organitzaràs millor i gestionaràs millor el temps.
  • S’equilibraran els diferents àmbits de la teva vida perquè puguin conviure el teu projecte familiar amb el teu projecte empresarial.
  • Donarem espai a la teva creativitat, potenciant-la al màxim.

¿Què pensas de tot això?

Autora:

Carmen Reguero Niso